Tim

Naš tim čine uspešni inženjeri i zaposleni u mnogim firmama i univerzitetima, kao i studenti tehničkih fakulteta širom Srbije, ali i sveta. Okuplja nas zajednička želja da uvedemo srednjoškolce i srednjoškolke u svet nauke i tehnike, prenoseći svoje znanje i iskustvo kroz održavanje predavanja i radionica, i mentorisanje njihovih prvih naučno-inženjerskih projekata.

Strukturno postoje tri kategorije saradnika:

Iako smo strukturno podeljenji u tri kategorije saradnika, svi članovi našeg tima su podjednako važni i učestvuju u svim zajedničkim aktivnostima.

Jedna od karakterističnih stvari za naš tim je to što dolazimo iz različitih krajeva, što možete videti na mapi ispod.

Koliko mi i kako znači PFE kao saradniku/saradnici?

PFE mi kao saradniku znači, naravno, za profesionalni razvoj i napredovanje - kao mesto gde ću i dalje imati priliku da kroz rad sa polaznicima i ostalim saradnicima učim i stičem nova znanja. Ali isto tako i za sklapanje novih poznanstava, druženje i provođenje vremena u zdravom, radnom okruženju (sa ljudima sličnih interesovanja i razmišljanja).

Prilika da dosta naučim zato što mislim da se najbolje uči kada treba preneti znanje i iskustva, kao i prilika da se upoznam sa temama kojima se u prethodnom periodu nisam bavio.

Kao mlađem saradniku značilo mi je najviše učenje gomile stvari i prilika da naučim sve i svašta iz raznih oblasti imajući starije saradinke kao izvor znanja i hands-on iskustvo pri radu sa polaznicima na tim projektima. Kao starijem saradniku najviše mi znači druženje iskreno i osećaj vraćanja duga koji sam napravio prema PFE-u (on je meni značio pa bih da i nekome drugom znači).

Druženje sa bliskim ljudima, kroz zajednički rad sa motivisanom i talentovanom decom iz Srbije i okruženja mi svaki put podigne elan i za rad na poslu, i kao aktivan odmor.

Prilika da mlađim generacijama stvorim okruženje u kojem mogu na kvalitetan način da se posvete stvarima koje ih zanimaju, a nisu u prilici ili nisu dovoljno motivisani da to rade od kuće. Mesto na kojem se družim i razmenjujem iskustva sa ljudima sličnog interesovanja i životnih puteva. Prilika da uradim nešto dobro za zajednicu i okruženje. Prilika da učim i rastem u profesionalnom i sociološkom smislu.

Mlađi saradnici se nalaze u sendviču između polaznika i stručnih saradnika - tako da, često kažem da i polaznici i stručni saradnici napreduju linearno, ali zato mlađi saradnici napreduju eksponencijalno. Mislim da je ključna stvar na formiranje okruženja koje će najviše pogodovati mlađim saradnicima i da se na to treba fokusirati. Meni lično je pogodovala jaka dobra saradnička ekipa koja je imala dobru koheziju i gde smo se svi družili čak i van stanice. Imali smo zajedničke aktivnosti van stanice (kao što je pravljenje robota i firme…). Na kampovima je bitna bila prisutnost atmosfere da tamo kad dođeš osećaš se kao na specifičnom odmoru, a ne pod velikim stresom. Postojanje žurki i druženja je bilo jako privlačno takođe. U radu sa polaznicima mi je pogodovala izazovnost projekata koji oni rade i to da oni tako mali mogu da urade nešto na tom nivou. Posebno mi je pogodovalo to što su projekti bili iznad i nivoa mlađeg saradnika pa sam tu jako puno napredovao. Takođe, uživao sam u aspektu razvoja sopstvene socijalne inteligencije koja je bila neophodna za razumevanje tih adolescenata sa kojima radimo kao i pedagoški pristup ka njima.

Nije tema pitanja, ali ću u vezi sa navedenim odgovoriti da mi je kao rukovodiocu vise prijalo da radim sa saradnicima, nego što je meni kao mlađem saradniku pogodovalo da radim sa polaznicima.